• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån 400.000

Flashback2023

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Oktober 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Hej, vid nästa års deklaration kommer jag ha en årsinkomst på ca 320.000. När min sista uc försvinner i slutet av sommaren har jag tänkt söka ett samlingslån på 350.000-400.000. Vad tror ni mina möjligheter till det är? Eller blir det bara erbjudande på kanske hälften.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
274
Poäng
447
Hej, vid nästa års deklaration kommer jag ha en årsinkomst på ca 320.000. När min sista uc försvinner i slutet av sommaren har jag tänkt söka ett samlingslån på 350.000-400.000. Vad tror ni mina möjligheter till det är? Eller blir det bara erbjudande på kanske hälften.
Förutsättningar i övrigt? Antal ff? Hur många skulder? Betyg på kreddy?
 

Flashback2023

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
8 Oktober 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Såg att snart 0 ff..kreditkort och hur mycket nyttjat?
Har i dagsläget 15 ff, 18.7 på kreddy. 4 synliga lån på totalt 300.000 på uc. Varav 2 är kreditkort. Carpay och resurs. Har sagt upp dessa två. Kommer hinna betala bort carpay i närtid iallafall. Så egentligen är det ju inte så mycket som jag skrev ovan som jag kommer behöva i ett samlingslån.
Kommer nog få tillbaka ca 20.000 i skatteåterbäring nästa år också så då har jag möjlighet att släcka resurs helt också.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
463
Mottagna reaktioner
252
Poäng
437
Med 0 FF och inväntat ett bra betyg så borde du iallafall få ett samlingslån på 90% av årsinkomsten.
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
940
Mottagna reaktioner
511
Poäng
577
För betygets skull är det viktigare att du betalar ner krediterna än säger upp dem. Det räknas i allmänhet till och med som "bra" att ha en kredit som ligger tillgänglig för betygets skull. Däremot är det nog vettigt att inte ha för mycket (ens outnyttjade) krediter för de tycks räknas ihop i kalkylerna som potentiellt använda sett till lönegrad.

Men eftersom du har så pass (relativt sett) lång tid på dig låter det ju som om du kommer kirra att betala bort dem innan det är dags :) .

Som det låter kommer du ligga under 1.0 i lönegrad efter sommaren (alltså att du till och med ha högre lön än total lånesumma) och det är väldigt bra. Så kommer du söka med noll ff och inget övrigt synligt (skuldsaldo, anmärkningar osv) så kommer du ha väldigt bra chans att samla dina 4 lån till (relativt) bra ränta.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
En fråga bara… när man ansöker via Lendo för samlingslån är det bättre att jag skriver ensamstående eller sambo som civilstatus ? jag vil inte ha en medsökande men jag har sambo just nu som jobbar inte …
 

Lino

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
7 November 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Du anger sambo iansökan om du har en
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
jag gjörde det men egentligen hur kan dem veta.. i UC står ogift bara… påverka nånting om man lägger sambo men inte att hon ska bli medsökande?
 

Lino

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
7 November 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
påverkar positivt då du delar kostnader
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp